Köpa & Sälja

Köpa

Vi har klubbauktioner i våra lokaler på Östra Bangatan 42, Örebro mittemot Centralstationen. Under visningen kan man undersöka de saker man är intresserad av så att man vet i vilken kondition det är i. Auktionsobjekten säljs i befintligt skick. Ur och urverk säljs inte som tidmätare utan som konstföremål och Auktionshuset i Örebro AB har inget ansvar för att de fungerar tekniskt. Man kan antingen vara på plats när varan säljs eller lämna in ett skriftligt personligt anbud eller via mail. Anbud via mail ska vara oss tillhanda senast 1 timma före auktionens början. info@auktion-orebro.se Personligt anbud ska vara oss tillhanda senast 15 minuter före auktionens början. I våra auktionslokaler finns förtryckta anbudsblanketter. Fyll i ditt kundnummer (saknar/glömt bort kontakta personal) objektnummer, typ av objekt och belopp. Kundtjänst budar sedan åt dig under auktionen och är med upptill ditt angivna belopp. Du kan få auktionsobjektet till ett lägre belopp än vad du har angivit om ingen i auktionssalen bjuder emot. Betalning kan ske kontant eller med bankkort/kreditkort i våra lokaler senast 3 arbetsdagar efter auktionen. Man kan även betala in till vårt bankgiro 423-2484. På det belopp som klubbades tillkommer köparprovision 18%. Utlämning av varor föremål kan hämtas direkt på plats efter/under auktionen mot uppvisande av kvitto eller senast 2 dagar om inget annat är överenskommet. Vid försenad uthämtning kan eventuell förvaringskostnad tillkomma. Packmaterial och eventuell bärhjälp får kunden själv stå för. Reklamation. Har vi som auktionsfirma givit felaktig information om det vi säljer kan man reklamera köpet, reklamationen ska ske senast 7 dagar efter avslutad auktion. Transport inom Sverige kan vi i vissa fall hjälpa till med (Posten, Schenker).  Kostnad: Frakt enligt gällande tariff + ev. emballage + hanteringskostnad  från 100:-. Vid avvikande vikt/land/skrymmande paket kontakt oss. Telefon  070-571 65 80, 019-12 59 00.

Avgifter Köparprovision 18%

 

Sälja

Inlämning av gods sker från Fredsgatan 3, porttelefon finns. Tid för inlämning är tisdag kl 13.00-16.00 & onsdag kl 9.00-12.00..Vid inlämning kontakta oss innan. Övrig tid enligt överenskommelse. Vill du sälja enstaka objekt eller hela hem kontakta oss tfn 019-12 59 00, 070-571 65 80 eller via mail info@auktion-orebro.se. Vi kan göra bedömningar av inskickade bilder via mail, vill ni få föremål värderade så måste vi undersöka dem visuellt. Besök oss gärna vi kan även göra ett besök hos er. När ni säljer hos oss tar vi inget betalt för värderingen men vill ni däremot ha en värdering för underlag för skifte av dödsbo eller liknande tar vi betalt per timma 750:- inkl. moms. När ni säljer hos oss har vi följande avgifter: på det klubbade beloppet säljarprovision, slagavgift samt fotoavgift/utrop och moms tillkommer på säljarprovisionen, slagavgiften samt fotoavgiften. De saker som eventuellt blir osålda på våra stadsauktioner skänks till hjälporganisationer om inget annat är överenskommet och kunden ska inom 3 dagar efter att slutpriserna visats på hemsidan hämta sina osålda föremål om inte har Auktionshuset i Örebro Ab rätt att skänka de föremålen till hjälporganisation. Redovisning efter ca 30 bankdagar. Ni får auktionsprotokoll på era sålda varor och intäkten sätts in på angivet konto. Avgifter Säljarprovison 18% Slagavgift 15:-/utrop Fotoavgift 15:-/utrop